Můj milý PENĚŽNÍ deníčku

5 důvodů proč si (ne)vést svůj Peněžní deník:

Zahalka paragony1Co je lepší, celý rok si nebrat nebo dokonce vyhazovat doklady o nákupu pro podnikání a pak nevědět, jestli je pro mě výhodnější uplatnit výdaje procentem nebo skutečné?
Stačí Vám, když Vám někdo řekne, výdaje neřeš, je s tím moc práce, peněžní deník si nikdo nevede. Zná dotyčný vaši konkrétní situaci?

Zákony se rychle mění, člověk neví, co bude platit příští rok. Jistota je jistota. Je lepší si všechny paragony a faktury ukládat alespoň do krabice od bot. Když na konci roku nevím, jednoduše je zapíši do Peněžního deníku a mohu se rozhodnout.

Určitě není na škodu vědět, jaké jsou moje skutečné podnikatelské výdaje. Když nakoupím do podnikání nějaké dražší věci, jak mohu odhadnout, že se do 80, 60 nebo 40 procent, podle druhu podnikání, vejdu. Od příštího roku se snižuje maximální částka výdajů paušálem (toto je možné využít i letos, pokud si chcete uplatnit manželku a děti).

A v této částce je vše – odpisy, náklady spojené s provozem auta – benzín, silniční daň, opravy, cestovní náhrady, dále telefon, nájem, reklama, kancelářské potřeby. Ono těch výdajů spojených s podnikáním není málo. Nebo mám i zaměstnance, mzdové náklady nejsou malé.
Dražší věci mohu nakoupit až ke konci roku, kde pak seženu ostatní doklady?

I u výdajů procentem je povinnost vést záznamy o příjmech a evidenci pohledávek. A kam si tyto údaje zapisujete Vy, do sešitu, na papír, do mobilu?
V našem Peněžním deníku máte vše hezky pohromadě. A navíc, po skončení roku si vytisknete podklad pro Daňové přiznání. A ještě lépe, můžete údaje přenést do našeho programu Daňové přiznání pro fyzické osoby a máte během pár minut hotovo.  A hurá na další rok.



Takže konečně moje důvody pro vedení Peněžního deníku:

  • 1. Znám skutečné výdaje a to se mi hodí při řízení podnikání, třeba při uvažování o úvěru apod.
  • 2. Nezaskočí mě změna zákonů.
  • 3. V případě, že koupím pro podnikání dražší věc, nepřijdu o další výdaje spojené s mým podnikáním a uplatním si vše, na co mám nárok.
  • 4. Mám podklad pro zjištění základu daně z příjmů a k sestavení daňového přiznání. Mohu se rozhodnout, jestli je pro mě výhodnější uplatnit slevu na dani na manželu a daňové zvýhodnění na děti nebo výdaje paušálem.
  • 5. I když si nechávám zpracovat daňové přiznání od daňového poradce nebo účetní, určitě ocení moje podklady.

Zkrátka mám informace a mohu se rozhodnout, co je pro mě nejvýhodnější. Nešidím se.


Chcete mít ve svém podnikání o starost méně i Vy? Přidejte k našim spokojeným uživatelům.

Vyberte si některou z variant našeho programu Peněžní deník – Daňová evidence ZA office: pro neplátce nebo plátce DPH, případně i s knihou závazků a pohledávek. Máme variantu pro každého za příznivou cenu. Pomůžeme, poradíme.

Stanislava Zahálková
Milujeme podnikání, které přináší svobodu a volnost, a proto pomáháme ostatním podnikatelům a menším zaměstnavatelům zbavit se starostí s účetní agendou. Příběh naší firmy ZA office si můžete přečíst zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.