Příprava dokladů pro zaúčtování

Dnes vám ukážu, jak správně založit účetní doklady, abyste si mohli na konci roku nebo na začátku dalšího roku rychle a správně vytvořit daňové přiznání.

Vše zjistíte ve >>videu <<

Pro správné založení dokladů vám pro začátek stačí:

Šanon

Záložky – vyrobíte si je z papíru

Banka – výpisy z banky – popište si jednotlivé transakce a hned zkontrolujte částku

Příjmy za hotové – pokud máte tržby za hotové, můžete je evidovat
v nalinkovaném sešitě, v pokladní knize apod.

Výdaje za hotové – paragony si nalepte na papír, sečtěte stránku, na
1 výdajový doklad můžete dát doklady souhrnně za celý měsíc, seřaďte je podle datumu za sebou

Faktury vydané – založte si faktury, které jste vystavili, číslujte je od 1 od začátku roku a zapisujte si je do knihy pohledávek. Zde uvádějte datum vystavení, splatnosti, název odběratele a částku, datum zaplacení. Na konci roku sečtete všechny zaplacené faktury od 1.1. do 31.12. pro DP. Ne vydané faktury celkem.

Faktury přijaté – zkontrolujte, zda jsou všechny údaje správně, zakládejte si je, jak vám přijdou a číslujte si je od 1 od začátku roku a také zapisujte do knihy závazků ve stejném formátu jako vydané faktury.

Záložka další – sem si založte váš živnostenský list, registraci na FÚ, přihlášku na sociálku a zdravotní, smlouvu s bankou a další dokumenty související s podnikáním.

Vše na jednom místě – nebudete nic hledat.

Ideální je samozřejmě tuto evidenci vést v nějakém softwaru, mohu doporučit náš Peněžní deník a pro zpracování daňového přiznání a přehledů pro OSSZ a ZP software Daňové přiznání, kam z Peněžního deníku přenesete údaje jedním kliknutím.

Stanislava Zahálková

Milujeme podnikání, které přináší svobodu a volnost, a proto pomáháme ostatním podnikatelům a menším zaměstnavatelům zbavit se starostí s účetní agendou. Příběh naší firmy ZA office si můžete přečíst zde

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole