Infoservis - rady a tipy pro uživatele našich programů

Vážení uživatelé našich programů,

po analyzování všech Vašich dotazů jsme postupně zjistili, že 95 % z nich lze eliminovat. Pokud se Vám vyskytnou jakékoliv problémy, nejsou téměř nikdy v našich programech, ale dají se lehce odstranit. Pokud by byla chyba v našem programu, dodáme Vám nový.

V této rubrice se budeme snažit odpovídat na opakující se dotazy. Tím získáte okamžitě radu, jak dále postupovat.

Doporučujeme: Pokud potřebujete jakoukoliv jinou radu pro práci s programy, vyplňte náš kontaktní formulář nebo nám napište do e-mailu zaoffice@zaoffice.cz popis problému, dále uveďte jaké máte WINDOWS, jakou máte tiskárnu atd. Abychom Vám mohli odpovědět, je nutné uvést číslo programu. Čím více informací nám dodáte, tím dříve a lépe Vám budeme moci odpovědět. Kromě Vašeho e-mailu uvádějte i telefon.

Rady a Tipy pro všechny programy

Instalace programu - Aktivační kód:

Každý náš program je opatřen kódem, který je vygenerován přímo pro Vás. Po instalaci se program spustí a objeví se okno Aktivace programu. Zde vyplňte všechny tři kolonky (Uživatel, Číslo programu, Aktivační kód) PŘESNĚ podle štítku, který jste obdrželi na faktuře nebo do e-mailu (velká, malá písmena, mezery, čárky, pomlčky apod.) a stiskněte OK.

Pokud se Vám po zadání kódu objeví hláška Neplatný kód - neznamená to, že je kód špatný. Kód, který jste od nás obdrželi je správný a je odzkoušen. Po této hlášce je jen třeba znovu zkontrolovat, zda jste všechny tři kolonky opsali naprosto přesně. V prvním řádku (Uživatel) je mezi každým slovem vždy pouze jedna mezera. Ve třetím řádku (Aktivační kód) se mohou vyskytovat pouze číslice 0 až 9 a písmena A až F, chyba nastane pokud místo nuly (0) napíšete písmeno O. Než budete znovu zadávat údaje, pro jistotu resetujte počítač.
 

Zálohování dat:

Naše programy umožňují komfortní a rychlé zálohování dat (Další možnosti - Zálohování / Obnovení dat). Máte možnost zálohovat nejen na pevný disk, ale také na jiné médium např. na flash, paměťovou kartu, externí disk apod. (viz nápověda F1 v této části).

Kdykoliv ukončujete práci s programem, ZÁLOHUJTE DATA !

Kdo nezálohuje, může přijít o stovky hodin práce. Jakákoliv HW závada, výpadek el. proudu, špatná instalace jiných programů, chybná manipulace s programy, viry apod. mohou způsobit obrovské škody, před kterými Vás zálohování dat spolehlivě ochrání.

Dále Vám můžeme nabídnout službu - Zálohování dat www. V případě zájmu nás kontaktujte. Díky této službě, kterou Vám zprostředkujeme, se Vám budou data ze všech našich programů ukládat do bezpečného prostoru na internetu, do kterého budete mít přístup pouze Vy. Data tak budete mít uložena mimo počítač a tím pádem o ně nepřijdete ani kdyby se Vám počítač porouchal.
 

Problémy při tisku:

Vzhledem k tomu, že tiskové výstupy z našich programů jsou standardní a pravidelně ověřované ve všech zatím používaných WINDOWS, nevznikají při tisku problémy.

Pokud ano, prověřte, je-li v náhledu před tiskem vše správně. V tomto případě je nutné vybrat ve WINDOWS jiný vhodnější ovladač pro Vaši tiskárnu. Dále zkontrolujte v našem programu v menu Tisk záložka Tiskárna - Nastavení používanou tiskárnu a potvrďte OK. U některých tiskáren (laserových, inkoustových) je někdy potřeba nastavit ve WINDOWS v Nabídce Start - Nastavení - Tiskárny u používané tiskárny Tisk písma jako grafiku, případně odškrtnout volbu Používat TrueType písma tiskárny.

Pokud již v náhledu není vše správně, nejsou správně instalována výchozí písma (fonty) WINDOWS Arial, Courier New a Times New Roman. Toto zkontrolujte ve WINDOWS v Nabídce Start - Nastavení - Ovládací panely - Písma a případně písma doinstalujte z originálního CD WINDOWS.
 

Nastavení výchozí tiskárny:

Pokud se objeví hláška: Žádná tiskárna není nastavena jako výchozí, přidejte ve Windows jakoukoliv tiskárnu (Nabídka Start - Nastavení - Tiskárny) a nastavte tiskárnu jako výchozí (klikněte na tiskárnu pravým tlačítkem myši a zvolte toto nastavení).
 

Zobrazení na obrazovce, nesprávně velký tisk:

Programy jsou vytvořeny tak, aby bylo možné se vším pracovat i v nejnižším rozlišení. Doporučujeme: rozlišení minimálně 800 x 600 bodů nebo vyšší a Malá písma - Normální velikost (96 dpi nebo 100 %) pro dobrou čitelnost. Toto je nejběžněji používaný mód ve WINDOWS.

Pokud máte jinou velikost písma, změňte nastavení ve WINDOWS v části Obrazovka - Vlastnosti - Nastavení.
Ve WINDOWS 7, 8 a 10 postupujte takto: Na ploše klikněte pravým tlačítkem myši a vyberte Nastavení zobrazení - Displej (W 7 a 8 vyberte Rozlišení) - Změnit velikost textu - 100 % (doporučeno) a potvrďte. Poté odhlaste a znovu přihlaste uživatele nebo restartujte počítač.
 

Provoz starších verzí programů na nových WINDOWS:

Pokud potřebujete poradit s instalací a provozem starších verzí našich programů na nových WINDOWS, kontaktujte nás: zaoffice@zaoffice.cz.
 

Doporučené nastavení BDE, nejen pro síťovou verzi:

Spusťte program BDEADMIN.EXE - na program klikněte pravým tlačítkem myši, dále vyberte Spustit jako (správce) a případně zadejte jméno a heslo Administrátora (Správce). Program naleznete v adresáři:
C:\Program Files (x86)\ (Common Files\Borland Shared\BDE) nebo (Borland\Common Files\BDE).
V případě 32 bit Windows: C:\Program Files\ (Common ....).
Na záložce Configuration - System - INIT - zkontrolujte, případně nastavte hodnotu LOCAL SHARE - TRUE a uložte nastavení (šipka Apply).

U starších programů doporučujeme navíc: Na záložce Configuration - Drivers - Native - PARADOX nastavte hodnotu NET DIR na C:\ProgramData\ZA office\ a uložte nastavení (šipka Apply). Pozn.: Pokud výše uvedený adresář na disku nemáte, je možné nastavit také jiný disk i adresář, ke kterému máte oprávnění číst, zapisovat, měnit.


Instalace - BDE:

Pokud se při spuštění programu objeví hláška Nelze inicializovat BDE, klikněte zde.


Pokud se Vám při provozu programů vyskytuje něco, co zde není uvedeno, popište nám to. Můžete využít náš kontaktní formulář nebo nám napište do e-mailu zaoffice@zaoffice.cz.

Věříme, že tato rubrika pomůže Vám i nám k rychlejšímu odstraňování případných problémů.