Dnes vám ukážu, jak správně založit účetní doklady, abyste si mohli na konci roku nebo na začátku dalšího roku rychle a správně vytvořit daňové přiznání.
Vše zjistíte ve >>videu <<
Pro správné založení dokladů vám pro začátek stačí:
Šanon
Záložky – vyrobíte si je z papíru
Banka – výpisy z banky – popište si jednotlivé transakce a hned zkontrolujte částku
Příjmy za hotové – pokud máte tržby za hotové, můžete je evidovat
v nalinkovaném sešitě, v pokladní knize apod.
Výdaje za hotové – paragony si nalepte na papír, sečtěte stránku, na
1 výdajový doklad můžete dát doklady souhrnně za celý měsíc, seřaďte je podle datumu za sebou
Faktury vydané – založte si faktury, které jste vystavili, číslujte je od 1 od začátku roku a zapisujte si je do knihy pohledávek. Zde uvádějte datum vystavení, splatnosti, název odběratele a částku, datum zaplacení. Na konci roku sečtete všechny zaplacené faktury od 1.1. do 31.12. pro DP. Ne vydané faktury celkem.
Faktury přijaté – zkontrolujte, zda jsou všechny údaje správně, zakládejte si je, jak vám přijdou a číslujte si je od 1 od začátku roku a také zapisujte do knihy závazků ve stejném formátu jako vydané faktury.
Záložka další – sem si založte váš živnostenský list, registraci na FÚ, přihlášku na sociálku a zdravotní, smlouvu s bankou a další dokumenty související s podnikáním.
Vše na jednom místě – nebudete nic hledat.
Ideální je samozřejmě tuto evidenci vést v nějakém softwaru, mohu doporučit náš Peněžní deník a pro zpracování daňového přiznání a přehledů pro OSSZ a ZP software Daňové přiznání, kam z Peněžního deníku přenesete údaje jedním kliknutím.